Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Varumärkesskydd i USA

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-16, 12:55 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Standard Varumärkesskydd i USA

Har lite funderingar kring varumärkesskydd i USA. Först och främst, vilka är de viktigaste skillnaderna gentemot Sverige?

Om man söker i TESS så finns i princip alltid en logotyp med (eller så har det bara råkat vara fallet på mina sökningar), vad är anledningen till detta?

Måste man ha fysiska produkter att erbjuda vid ansökningstillfället för att ansöka om trademark? Måste man ha tjänster att erbjuda vid ansökningstillfället för att ansöka om service mark?

Hur pass lätt är det att skydda generiska ord i USA jämfört med i Sverige? Ponera att ett amerikanskt företag registrerat [ÄMNESSPECIFIKT ORD].com. Kan jag då känna mig tämligen säker med [ÄMNESSPECIFIKT ORD + GENERISKT ORD].com om jag är verksam i samma bransch eller bör jag börja tänka helt nytt?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017