| FAQ |
| Kalender |
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Kan du posta CREATE satserna för dessa två tabeller så blir det lite lättare (så slipper jag knacka in det manuellt i min databas).
Grundprincipen är dock att skriva ungefär så här: Jag har i detta lilla exempel förutsatt at kolumnerna mappar 1:1 i den ordning kolumnerna är upplagda i nedanstående SQL-sats (INSERT ... respektive SELECT ...): Kod:
-- Den trickiga delen är att mappa alla kolumnerna rätt så man får med -- så mycket info som möjligt från gamla tabellen. -- -- Det största problemet är att mappa kommentarernas parent_ID till -- huvudartikelns NYA ID i den NYA tabellen, det kan krävas att du lägger -- upp en extra kolumn med ID till den gamla databasens PK för att du -- ska få ordning på det. -- -- Ett annat problem är om det är olika datatyper som ska konverteras, -- särskilt om du har en textdatatyp som är numerisk i den nya tabellen, -- då blir det kinkigt... -- INSERT till nya tabellen INSERT INTO IPBLOG (entry_author_id, entry_date, entry) -- Hämta info från gamla tabellen SELECT post_author_id, post_date, post_excerpt FROM Wordpress; Senast redigerad av Conny Westh den 2010-12-31 klockan 13:34 |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|