FAQ |
Kalender |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Min syn på FS data har alltid, varit att dom är väldigt tekniskt kompetent, och att dom vet vad dom gör.
När jag var ny i branschen så upplevde jag dom som väldigt dyr, när andra leverantörer kunde leverera till så väldigt mycket mindre (riktigt nog så var det One.com och Jx jag såg på) Jag valde JX, och vi vet ju alla hur den katastrofen slutade. Mina förslag för att kunna konkurrera med dagens marknad (vinna ny mark): 1. Anställa någon som känner marknaden idag (detta är väl gjort nu!) 2. Vara aktiv i sociala medier, Facebook grupp, twitter konto, delta i forum, delta på events. 3. Vara noggrann med att inte kvaliteten sänks med ökat kund-pådrag. 4. Göra det lätt för användare att flytta till, likaväl som att flytta ifrån (avtal, avgifter, och rena funktioner) t.ex bulkflytt / generering av EPP koder etc.) 5. Prissättning, jag tror att det är bra att ha dyrare paket för de kunder som finns idag som kräver mycket, men att ha ett alternativ för den lille entreprenören, och privatpersonerna med liten verksamhet är nog en bra idé. 6. Alltid vara vänlig och trevlig, speciellt i bemötande av irriterade kunder i sociala medier (detta tror jag är ett nytt problem, och något som inte alla tacklar helt galant) OBS: detta är inte kritik på tidigare beteende från FSD, utan mer något som jag kan se som ett generellt problem i en bransch som inte är vana vid sociala medier som uppdateras i realtid. 7. Ingen uppsägningstid, något som jag också tror kan bidra till att få ökad kundmassa, d.vs att man inte behöver binda upp sig på x antal månader. Kommer inte på mer i farten nu, ska försöka igen när jag inte är helt stinn på julmat Vänligen, Fredrik Näs |
|||
![]() |
![]() |
|
|