Citat:
Ursprungligen postat av delito
Personligt så har det inte funkat för mig då jag inte längre klickar på länkar som har TV/TEXT i rubriken.
Bara för dom har kört det länge så betyder det inte att det är bra. Auto-start är ett väldigt tydligt exempel på hur Aftonbladet sätter annonsören före deras målgrupp. Givetvis ska man ha annonser på en stor hemsida men användaren ska iaf ha möjligheten att pausa.
När man har ett starkt varumärke så kan du göra lite som man vill. Man handlar på ICA trots man vet att dom fuskar med köttet, man handlar Nikeskor trots man vet att dom är gjorda av underbetald personal och man äter på McDonalds trots man har sett filmen Super Size Me. Allt handlar om varumärke. En vanlig svensson ändrar inte sina rutiner bara för att det dyker upp lite reklam på hemsidan. Personen klagar lite, klickar sig vidare och återkommer nästa dag till samma site.
|
Exakt, alltså fungerar det?

Det går givetvis inte att ta hänsyn till varje enskild användare utan det gäller att hitta den ultimata lösningen där man får så höga intäkter som möjligt. Att man förlorar några personer är oundvikligt.