FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nu har jag under senaste veckan fått en drös med spam-mejl från Jajja igen.
De skickar sitt nyhetsbrev till alla mejladresser som finns publicerade på min webbplats. Jag hade detta problem för något år sedan men nu har de lagt upp mina mejladresser igen. Det är dessutom mejladresser som jag aldrig använder att skicka mejl från utan det är adminadresser till några mejllistor, och min ekonomi-adress. Min uppmaning till Jajja; Sluta att spamma!!! Deras svar blir säkert något av följande: - Du har själv registrerat dessa adresser! - Oj, då vår samarbetspartner/vikarie/... måste ha gjort ett misstag! - Vi har full rätt att skicka marknadsföring till företag! - Det finns inget för bud mot marknadsföring! - Vi är ett vinstdrivande företag och måste självfallet få berätta att vi finns till! - Det finns en länk i slutet av varje mejl vi skickar där du kan avregistrera din prenumeration... . . . Jag tänker inte lägga ner arbete på att städa upp efter denna typ av marodörer! Vad jag förväntar mig är följande svar: "Vi ber om ursäkt, vi har genast tagit upp detta i företagsledningen och slutar omedelbart med att skicka spam. Vi kommer aldrig mer att själva lägga in emejladresser i vårt spam-/kund-/nyhetsbrevs-/... register. Endast de som själva aktivt begär att få vårt nyhetsbrev kommer att få det i framtiden. Vi har nu omedelbart tagit bort alla de adresser vi lagt upp utan innehavarens uttryckliga önskan. Vidare lovar vi att varje spammail vi skickar ut i framtiden ska mottagaren få 5000 kr (4000 kr + moms) för. Undertecknat av VD för Jajja Communication " Senast redigerad av Conny Westh den 2010-12-17 klockan 15:07 |
||
![]() |
![]() |
|
|