FAQ |
Kalender |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Trivs enormt bra på mitt jobb. Men tog det lite i all hast och sålde mig för billigt känner jag nu när jag inser hur många bollar man har i luften.
Kort om mig: Gick systemutveckling på nackademin 2001-2003 Startade eget företag för webhosting och hade som mest 300 kunder. drev i 2 år. Arbetat aktivt med PHP/HTML sedan 2005. Började med OOP inom PHP samt LAMP i ren allmänhet för 2 år sedan. Har dock programmerat standard PHP i 6-8 år men OOP fanns inte när jag började med det ![]() Kommunicerar idag med samtliga avdelningar på företaget. Utvecklar från grunden statestiksystem och betalsystem samt backend adminsystem för företaget. När jag enbart utvecklade hemsidor som förvisso var ganska bra och avancerade så tjänade jag som mest 25.000kr i månaden. Sedan fick jag ett jobb på en underbar arbetsplats där jag arbetar idag och jag stortrivs. Men lönen är lägre än när jag bara utvecklade hemsidor. Det är svårt att förklara allt jag gör, men företaget är på ca 30 anställda och varje avdelning är på 5-10 pers, det kan vara tex ekonomiavdelningen som behöver få ut enorma försäljningslistor och statestik samt även marknad där dom vill ha upp en ny kampanj bunden till en specifik kanal eller återförsäljare m.m. Även om jag inte kan ersätta en person rakt av på en annan avdelning så vet jag iaf ganska väl vad som ska göras och i slutändan passerar rätt mycket mig ändå. Jag vet att jag har för låg lön men finns det någon där ute som har liknande uppgifter och som kan ge ett riktmärke. Jag är inte längre 18 år utan har ett normalt vuxet liv att försörja utanför mitt jobb. Pengar är inte allt, men ändå av betydelse. första steget jag tänkte ta är att försöka höja min nuvarande lön men om inte det går så tror jag dessvärre att jag får söka mig vidare. Tack för er tid. |
||
![]() |
![]() |
|
|