Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Fördelar / nackdelar med .nu

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-10-23, 00:14 #7
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
@claes oväntat att du skulle dyka upp igen och gnälla om din domän du blev av med. Och med tex Tvistlösning (ATF) kan du teoretiskt bli av med .se-domäner som du har ägt i 10år.
Gnälla? Du anser att det är OK att bli av med en domän som man registrerat enligt reglerna, använt enligt reglerna och betalt enligt reglerna? Det här är ingen tvist och Nunames/Nudomain har inte ens påstått att jag brutit mot några regler, de ville bara norpa domänen för eget bruk eller för att kanske, som de gjort med många andra attraktiva .nu-domäner, kränga den på SEDO för att dra in lite extra stålar i plånboken?

Jag vet inte om IIS har en åsikt om Nunames/Nudomain men Patrik Fältström som är hyfsat insatt i dessa frågor har skrivit:

Ett domännamn som registrerats skall under inga som helst omständigheter tas ifrån domäninnehavaren. Det är innehavaren och ingen annan som bestämmer domännamnets livslängd. Detta skall speciellt gälla även om registry packar ihop på något sätt, köps upp, eller går i konkurs.

Till och med om lagstiftning tillkommer som har med vissa termer eller innehåll eller information skall domännamnet aldrig “dras tillbaka”. Det som då händer är krav på domännamnsinnehavaren om hur domännamnet kan användas, vilket är en annan sak.

Återigen, domäninnehavaren är alltid den som bestämmer livslängden på ett domännamn.

Det som .NU-domän gjort är fullständigt oacceptabelt.

Det jag gör är att varna andra entreprenörer att inte bygga upp sajter eller tjänster på osäkra domäner som .nu från Nunames/Nudomain. Jag gör detta i all välmening eftersom jag verkligen inte vill att någon annan ska råka ut för samma sak som mig och plötsligt upptäcka att Nunames/Nudomain har spärrat i sitt betalsystem så att domänen inte kan förnyas, vilket är den metod detta fifflarbolag använder sig av…
claes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017