FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hejsan WN!
Jag skulle vilja veta lite basic om dedikerade servrar. Idag jobbar jag mestadels inom webben och har väldigt bra koll på webbservrar, databasservrar osv. men jag skulle vilja lära mig lite om dedikerade servrar då jag fastnat lite för ett online spel (inte CS eller wow osv) som kräver dedikerad server om man ska kunna sätta upp en egen server till spelet. Vilket jag vill, först och främst pga att kunna vara admin och styra i ett spel och dels för att det finns så stora möjligheter för att vidareutveckla spelet i servern. Har kollat runt lite och ser ju klart och tydligt att dedikerade kostar en aning mer än VPS (i månaden) eller än en vanlig webbserver (köp). Men jag fattar inte systemet. Vad gör en dedikerad så mycket dyrare och varför måste det användas en dedikerad och det inte går med något annat? Jag vet att de flesta (om inte alla) onlinespel drivs med dedikerad, men vill bara ha lite basic information om varför och hur det funkar när någon spelar osv. (har försökt googla fram info, men all info jag hittat är inte det jag söker) Mycket tacksam för svar! Med vänliga hälsningar, Philip Andersson! |
||
![]() |
![]() |
|
|