FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Finns det ens? Och frågan är om de ens är möjligt i mitt fall. Jag köpte en Western Digital Caviar Blue 500GB via webhallen i början på året. Jag har haft problem med disken till och från, men eftersom jag sedan tidigare vet att mitt moderkort har problem med WD-diskar (enligt dokumentationen) så antog jag att problemet berodde på det.
Igår kopplade jag in disken i en annan dator som har operativsystemet WIN7 och mycket riktigt så får jag ett felmeddelande där som säger <i>Datafel CRC-Fel</i> (Däremot har min egen dator inte gett ifrån sig ETT enda felmeddelande, kör XP) har gjort lite google-sökningar och det verkar handla om kass skiva och att man snabbt som fasiken ska ta backup... Usch, det här är andra disken på kort tid som går sönder och detta var min backup-disk :-( Komiska är att det är två olika modeller som lyckats gå sönder samt helt "nya". Kan man ha mer otur? En annan sak värt att notera, jag körde WD's egen mjukvara för att kolla om det var fel på disken i samband med att den höll på att krångla när jag fick den och självklart var det inga fel på den enligt programmet... I början när problemen fanns där fick jag ändå igång hårddisken ibland, men nu går den inte igång alls. WIN7 bootar dock upp datorn och hittar disken och frågar mig om jag vill formatera (vilket jag självklart inte vill!), medans XP vägrar boota upp och jag måste plocka ur disken för att kunna starta datorn... Hjälp??? :-( |
|||
![]() |
![]() |
|
|