FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Länge har jag varit tveksam till hur auktionerna går till på Snapback och ville fråga er hur ni uppfattar begreppet maxbud, dvs. "proxybud".
Anledningen till varför jag ställer mig tveksam till dessa är att om - person A sätter ett maxbud på €400 och - person B bjuder efteråt €400 så vinner person B auktionen på Snapback. D.v.s. person B behöver inte bjuda över maxbudet, utan lägga ett bud lika med maxbudet från person A. Borde inte person B lägga ett bud över €400, dvs. €401, eller €450, dvs. närmaste budet efter maxbudet av person A på €400? Speciellt när det sedan står på Snapback i kontrollpanelen "Ditt bud var överbjudet av ett bud på 400 €" - det var ju inte överbjudet utan det var ju ett maxbud som var lagt på denna summa. När man läser detta sedan så blir man bara förbannad. Om person B bjuder €400 i detta fallet, borde budet €400 gå till person A och person B uppmanas att bjuda vidare om de vill vinna auktionen. Så går ju alla auktionerna till eller? Tycker att jag har spenderat tillräckligt med tid på olika auktionshus i mitt liv. I det fallet anser jag att person A har vunnit auktionen och inte person B. Detta anser jag vara helt fel enligt vanliga förfarandet på auktionerna, eller har jag fel? Har jag fel, så får ni gärna förklara varför? Senast redigerad av Helix den 2010-07-12 klockan 21:50 |
||
![]() |
![]() |
|
|