Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kostnad för anställd

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-07-04, 11:24 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Jo, men diskussionen som helhet är i så fall helt meningslös Utan att veta vad för verksamhet det handlar om och vilka förmåner och villkor man VILL ge den anställde så är det enda svaret man kan ge detsamma som genomsnittet.

Huruvida man själv kan täcka upp vid sjukdom beror ju på vilka kunskaper man besitter / vilka uppgifter den anställde utför samt givetvis om tiden finns. Normalt sett (dvs. i de flesta fall) är det ju en kostnad man får räkna med. Sjukfrånvaron är dessutom sällan helt regelbunden varför det är betydligt bättre att budgetera även för detta. Skulle frånvaron vara mindre så är det bara en bonus och du får ett mer välmående företag. Annars blir det ju lite som att säga att tjänstebil behöver heller inte innebära någon kostnad då han / hon kan låna min egen bil
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-07-04 klockan 11:33
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017