FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu tänkte jag få gnälla av mig lite. Vill dock först informera om att jag är våldsamt trött och saknar några koppar i koffeinomloppet. Kan vara därför jag är så grinig idag.
Mitt "problem" är att jag irriterar mig något fruktansvärt på folk som startar trådar utan att ens se över texten de skriver. Stavfel, särskrivningar, avsaknad av skiljetecken, syftningsfel och felaktiga ordval känns mer eller mindre som standard på WN nu för tiden. Även om ämnet är intressant kan jag lacka ur totalt och ge blanka fan i att svara om TS slarvar med språket. Nu vet jag ju självklart inte hur många här på WN som dras med dyslexi eller andra läs- och skrivsvårigheter men det är verkligen inte dem jag vill hacka på här. Jag syftar främst på de som faktiskt kan stava eller som vet hur man använder rättstavningsfuktionen som idag är inbyggd i de flesta webbläsare men helt enkelt inte orkar bry sig. Snälla människor, skärp er! Även om vi inte diskuterar världsproblem kan man väl ändå göra sitt bästa för att vårda språket? </rage> / Pelle P.S. Antar att någon finurlig person kommer länka 200 trådar där jag själv skriver slarvigt. Väntar mig inget annat. |
|||
![]() |
![]() |
|
|