FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjena
Vi kommer köra igång ett större projekt nu till hösten och därav har frågan dykt upp gällande vilken typ utav serverlösning. Projektet anser jag vara ett högsriskprojekt (=det går skitbra från början eller floppar direkt). Vi kommer därför att lansera en pilot och det är till piloten jag nu söker en serverlösning för. Jag lutar just nu åt att hyra en VPS (som jag bara behöver stänga ner om projektet misslyckas) i första skedet, som jag ser det är jag fri att trycka in det mesta i en sådan? Servern ska köra: - jboss/spring/tomcat (förmodligen jboss) med hibernate - mysql - ska bara spara kundinfo, kommer inte göra nagot tungt arbete. - streamingserver . Piloten beräknar jag kunna ta hand om de första 10-25 kunderna. Klarar en VPS av detta eller bör jag titta på en annan form av losning? Är det likadana problem med VPSer som gamla vanliga webbkonton med underdimensionerade servrar? (=helt plötsligt men inte allt för sällan går det som sirap) Vad gäller backup/underhåll/etc kan man lägga det på hosten, antar tatt det är enligt sla..? Då jag själv inte har tid till att utbilda mig i hur en VPS eller server i allmant vill jag gärna slänga över detta på hosten. Slutligen tipps på bra beprövade VPShosts inom sverige? har jag glömt något som jag bör ha i åtanke? Tack på förhand Senast redigerad av Rinkle den 2010-06-23 klockan 14:29 |
|||
![]() |
![]() |
|
|