Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Matcha <div> höjd (float)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-07, 22:47 #1
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2008
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2008
Lightbulb Matcha <div> höjd (float)

Hej alla glada,

jag har letat och letat svar på denna fråga utan att hitta något vettigt... någon som vet hur man får svävande div element inuti ett föräldraelement att få samma höjd som föräldraelementet? Jag är ute efter en ren CSS lösning.

Obligatoriska koden:
PHP-kod:
<!DOCTYPE html>
<
html>
<
head>
<
style type="text/css">
#container {width:1010px; margin:0 auto; position:relative; background:#ccc; color:#fff;}
#left {width:350px; float:left; background:#222;}
#right {width:560px; float:right; background:#888;}
#clear {clear:both;}
</style>
</
head>
<
html>
<
div id="container">
  <
div id="right">Right part</div>
  <
div id="left">Lorem ipsum dolor sit ametconsectetur adipiscing elitQuisque tristiquevelit nec mollis gravidanunc tellus cursus metuseget aliquet mauris urna vel risusAenean blandit felis sit amet nisi posuere eu aliquet felis eleifendVestibulum ut dolor maurisnon iaculis risusAliquam volutpat tempus maurisac sodales leo ullamcorper nonSed mollis adipiscing mauriseu suscipit turpis dignissim nonPellentesque semper gravida nulla in fringillaPellentesque a purus id enim commodo porttitor eu eget turpisNulla quis libero maurisMauris gravida placerat tortorat elementum sapien vestibulum velNunc imperdiet dictum anteVestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia CuraePellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestasSuspendisse condimentum ultrices justovarius pretium diam facilisis congueCras pretium posuere tortorDuis molestie eros luctus sem posuere et iaculis ipsum feugiatPraesent pharetralibero ut sollicitudin auctororci mauris ultricies nequevestibulum porttitor tellus eros in risus.</div>
<
div id="clear"></div>
</
div>
</
html
Vad jag vill är att få #right att ha samma höjd som #left (eller tvärtom) utan att använda mig av fast höjd (innehållet är dynamiskt).
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017