FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hejsan! Jag är helt grön på just sådant här med företagande, men just nu så håller jag på att starta upp ett eget företag. Jag är 18 år och har aldrig gjort något liknande innan som sagt, håller just nu på att sätta mig in i prestashop vilket är en klackspark eftersom jag jobbat en hel del med PHP-ramverk som smarty innan. Allting flyter med andra ord på bra med den tekniska biten.
Har dock några frågor kring lite saker. När jag skickar iväg ett paket med något innehåll till en kund, så får oftast kunden av AVI-blanket (heter det så?) i sin brevlåda. Sköter posten sådant där med blanketter att det finns ett paket att hämta ut? Eller måste jag informera posten innan att det ska skickas som en särskild typ utav paket? Ifall användaren vill betala med postförskott, så får han eller hon en AVI-blankett i brevlådan, släntrar iväg till sitt lokala postkontor och betalar beloppet + 50 kronor för postförskottsavgift. Hur fungerar det sen rent praktiskt med dessa pengar som han betalar på posten? Sätter posten in dom pengarna på mitt företagskonto? Vart kan jag läsa på om konsumentlagar och regler? Vid återlämnande utav köpt etc? Vad är era tips för att ge ett proffsigt intryck vid leverans utav kundens produkt? Bör produkten komma förpackat i en förpackning med mitt företags logotyp på? Tackar ödmjukast för alla svar! Ös gärna på med andra tips för en total nybörjare inom sådant här som precis fyllt 18 år. Har läst på en del, hört av mig till folk och myndigheter och har äntligen börjat fått en någolunda klarhet i vissa saker. Men som sagt, alla era råd är ytterst välkommna, som saker man generellt bör tänka på osv. :-) Med Vänliga Hälsningar Alexander |
|||
![]() |
![]() |
|
|