FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag har sedan ett år tillbaka varit en relativ nöjd kund hos Surftown. Visst har det hänt att min sida har varit nere ett par gånger, men i överlag har det fungerat bra. Jag har idag Advanced-paketet, där 50 GB trafik och 20 GB plats ingår. Men sedan "nya" Binero har jag varit VÄLDIGT sugen på att överge Surftown. Det är ungefär 10 - 15 kronor dyrare i månaden hos Binero, fast man får så mycket mer. Och telefonsupport är ett stort plus i kanten. På WN har jag läst att många av er rekommenderar Binero över allt annat. Dock har jag ett par frågor om Binero. Låt oss säga att min sida har 15 - 20 tusen besökare om dagen (tog i väl mycket?) skulle webbhotellet med 2 000 GB trafik i månaden klara av detta? Min sida har inte mellan 15 - 20 tusen besökare om dagen, så vi har det avklarat. Det är användaren Jagabor som har fått mig att börja fundera angående detta, då han skrev i ett inlägg: "Tänkte själv precis dra upp Servage... Förr så var det ramaskri över Servage's fullständigt oseriösa trafik- och diskutrymmesgränser, och de hade lika gärna kunnat kalla det för "fri trafik" eller "fri diskplats" a'la Dreamhost - det var ju helt omöjligt att de kunde leverera en sådan tjänst till alla sina kunder. Och kunde man inte göra det, så var det bara löjligt och lurendrejeri att leverera en sådan tjänst". Och visst har man läst skräckhistorierna om Servage... Utrymme för mig är inte alls viktigt, mina 20 GB hos Surftown idag är mer än tillräckligt. Det är trafiken som står i fokus. Hur mycket klarar egentligen 2000 GB av? Är detta oseriöst som Jagabor påstår? |
||
![]() |
![]() |
|
|