Flitig postare
|
|
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
|
Bruten förpackning.
Har en kund som vill ångra ett köp, då produkten (ett fäste i metall) inte passade som han hade tänkt sig, produkten kostar 1000:- och kommer i en förseglad plastförpackning, som inte går att öppna utan att klippa upp. Hur resonerar ni i sådana här ärenden? Är medveten om kkl och vad som står där, och att produkten skall returneras i väsentligen oförändrat skick, detta bör väl rimligen även inkludera originalförpackningen då den utgör en del av produkten? Tar jag tillbaka den så är enda möjligheten för mig att skicka den till grossist, hävda fel och en kreditering, eller ev. sälja den till ett lägre pris utan förpackning..vilket oftast är nästan omöjligt ändå. Har aldrig nekat en kund ångrande av köp tidigare i liknande fall.
|