Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur stor roll har sidans ålder?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-05, 22:34 #13
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Jag är inte säker och vet inte om jag håller med riktigt. Min känsla säger mig att Google kollar mer på "creation date" och "transfer date" hos domäner än innehållet som är kopplat till dem när det gäller att bestämma åldern.
Om vi håller oss till Google, så har de inte tillgång till creation date på alla domäner. Att således hantera olika toppdomäner så olika tror jag inte på.

Citat:
Om det är webbplatsens ålder som har betydelse så borde väl åldern nollställas vid varje större designbyte?
Nej! Det är fortfarande samma webbplats. Du kan se det som att webbplatsens start är när Google först finner innehåll där. Dock har förmodligen "creation date" en betydelse här eftersom det är svårt att göra snapback på internationella tld:s och behålla den trust och PR som blivit uppbygd.

Citat:
I ditt fall med en utbyggd sajt om hundar i allmänhet skulle det vara bäst att "redirecta" Rottweiler.se till avdelningen om Rottweilers på den nya sajten för att få den avdelningen att ranka bra på relevanta sökord.
Givetvis gör man så, men en del av de naturliga inlänkar kommer ha sidans webbplats som ankartext samtidigt som tidigare inlänkar försvinner med det gamla namnet. Resultatet är att man kanske tappar inlänkar på ett viktigt sökord...
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017