Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi
Jag är inte säker och vet inte om jag håller med riktigt. Min känsla säger mig att Google kollar mer på "creation date" och "transfer date" hos domäner än innehållet som är kopplat till dem när det gäller att bestämma åldern.
|
Om vi håller oss till Google, så har de inte tillgång till creation date på alla domäner. Att således hantera olika toppdomäner så olika tror jag inte på.
Citat:
Om det är webbplatsens ålder som har betydelse så borde väl åldern nollställas vid varje större designbyte?
|
Nej! Det är fortfarande samma webbplats. Du kan se det som att webbplatsens start är när Google först finner innehåll där. Dock har förmodligen "creation date" en betydelse här eftersom det är svårt att göra snapback på internationella tld:s och behålla den trust och PR som blivit uppbygd.
Citat:
I ditt fall med en utbyggd sajt om hundar i allmänhet skulle det vara bäst att "redirecta" Rottweiler.se till avdelningen om Rottweilers på den nya sajten för att få den avdelningen att ranka bra på relevanta sökord.
|
Givetvis gör man så, men en del av de naturliga inlänkar kommer ha sidans webbplats som ankartext samtidigt som tidigare inlänkar försvinner med det gamla namnet. Resultatet är att man kanske tappar inlänkar på ett viktigt sökord...