FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag blev för en inte särskilt lång tid sedan av med legitimation och väntar på ny. Nu skulle jag resa med SJ i helgen och eftersom deras biljetter numera är personliga så ringde jag kundtjänst innan och frågade om det gick bra med exempelvis sms-biljett trots detta. Fick svaret att för en vanlig vuxenbiljett skulle det inte vara några problem.
På tåget igår gick det givetvis inte lika bra. Tågvärden sa att biljetten inte var giltig. Jag svarade naturligtvis att jag talat med kundtjänst men "Nej, det står klart och tydligt här så det är inget att snacka om". En man med utländsk härkomst i samma vagn fick minuten innan ett än mer arrogant och otrevligt bemötande. För att undvika problem på hemvägen såg jag till att ordna upp detta på station innan jag åkte då jag fick kompensation (vilket jag inte alls krävde) och ett oerhört trevligt bemötande av personalen där. Funderar på att skicka en blomma eller något som tack för hjälpen ![]() Det är märkligt att det finns så vitt skilda sidor inom samma företag. Dessa två bemötanden var som natt och dag. Den unga killen på ditresan hör uppenbarligen inte alls hemma i ett yrke där man hanterar kundkontakter. Hade han arbetat för mig så hade jag gärna avskedat honom direkt. Något liknande har jag aldrig varit med om tidigare.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-28 klockan 21:04 |
||
![]() |
![]() |
|
|