Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Personligen så tycker jag en webbsite/webbutik som har professionella bilder på VD/ansvariga/personal ger ett betydligt mer seriöst och förtroendeingivande intryck än de massor av totalt intetsägande och opersonliga webbar som finns.
Mitt resonemang är ungefär så här; Är man beredd att visa vem man är och står för sin sajt så vågar man visa upp sig, är man en rufflare med dold agenda så vill man vara anonym och vill absolut inte visa vare sig bild eller kontaktuppgifter på webbplatsen.
Seriöst => Visa bild, oseriöst => ingen bild....
Givetvis så är själva bildvalet en indikation på hur seriös man är som webbplatspublicist, oeriösa bilder => Sannorlikt mer oseriös verksamhet, seriösa bilder => sannorlikt mer seriös verksamhet, men som sagt inget är 100-procentigt åt endera hållet.... Har man en seriös webbplats och annars har en ganska tråkig inriktning så kan det vara ett sätt att lätta upp stämningen om man har måttfullt humoristiska bilder, kanske opassande för en begravningsbyrå, men funkar i andra sammanhang....
Det är givetvis en viss balansgång man får ha....
|
Teknikmagasinet har ju roliga prylar mm men de är ändå ett seriöst företag. Borde man då ha en seriös bild? Som t.ex. ett "passfoto".
Jag vill ju ge bilden av att sajten är väldig seriös, men sajten har ändå roliga saker och ting.
Fastän produkterna är roliga så är företaget väldigt seriöst! Vad tycker ni man ska ha för bild ?
Nu när ni skrev det så kommer jag nog ha flera bilder i olika sektioner.
Under "Kontakta oss" kommer jag ha en mer seriös bild.
Under "om oss" en lite mer avslappnad bild dock med Jeans, skjorta och slips; där vi leker med prylarna. Låter det här bra eller?
Mvh
Lance