FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Det här är väldigt långt off topic men det skulle vara kul att få ta del av några av alla de e-handlare som finns härs åsikter om det här, som lite motvikt till konsumentvinklingen.
Det är långt och långrandigt så läsning sker på egen risk. Har en pelletsbrännare av märket Roslagsbrännaren, så länge den funkar så har den gjort sitt men så fort det är nåt som går sönder så blir det strul utan dess like. Började i somras när relät som styr motorn till matningen gick sönder, ringer ner och säger att jag har er brännare av den här modellen och nu så har relät till skruvmotorn gått sönder. Ett para dagar senare så dimper det ner ett paket, tycker det ser väldigt stort ut. Öppnar det och hittar en helt ny PLC (styrdonet) men inget relä. Ringer ner igen och säger som det är att ni har skickat fel grejer till mig, jag beställde ett relä och fick en ny PLC, sånt kan hända så det var väl inte mer med det dom skickar ett relä och jag får rådet att byta min gamla PLC mot den nya, ok tänker jag kan ju vara bra att ha den nyaste programvaran. Jag monterar relät, betalar fakturan för relä och PLC och tänker väl inte mer på det. Nu åker jag på semster och är borta en månad och PLCn faller i glömska och blir inte bytt, den gamla funkar ju. Så för lite drygt 2 veckor sen börjar det. Motorn till matningsskruven går sönder, givetvis på en lördag mitt i vintern bara för att Murphy vill det. Det är ju bara att bita i det sura äpplet och slå på elen och vänta tills måndagen kommer. Ringer och säger att motorn till skruven har gått sönder. Dom frågar vilken på brännare jag har och jag svarar med modellnamnet som står på den. Det är lugnt vi skickar en ny motor säger dom. Varpå jag frågar, det är inget mer ni behöver veta om motorn, axeldiameter, tillverkare etc etc. Nej vi har bara en typ av motor får man till svar, förresten går den medurs eller moturs. Det står INV på den så den borde ju gå moturs. (Har tagit bort kåpan så jag ser alla uppgifter på motorn) Bra då skickar vi den till dig du borde ha den i senast fredag. Nu har jag även kommit ihåg PLCn som jag felaktigt fått tidigare och frågar om den. Byt ut din gamla och skicka tillbaka den till oss så löser vi det. Inga problem än så länge, saker kan gå sönder då byter man dom. Senare på kvällen så går jag ner och byter PLC, testar att slå på den. Tvärdött. Dubbelkollar alla kablar och allt sitter rätt. Provar att sätta tillbaka den gamla PLCn och allt funkar direkt. På tisdag ringer jag igen, den här gången ang PLCn som inte funkar. Jag får återigen säga vilken brännare jag har och även vad den nya PLCn heter. Då visar det sig att den PLC dom har skickat (som jag inte beställt) inte ens är till den brännare jag har. Vi kommer fram till att vi löser det genom att jag ska skicka tillbaka den felaktiga PLCn och så gör dom en avräkning på den fakturan mot skruvmotorn. Jag frågar om motorn har gått iväg då jag är ganska angelägen att den ska komma så fort som möjligt. Ja då den är skickad så jag borde ha den senast fredag. Fredagen kommer men det dyker inte upp någon motor, kommer hem så sent från jobbet så då har dom redan stängt. (öppet tider 12-16 vardagar) Sitter tokilla till på jobbet under måndag och tisdag så när jag får möjlighet att ringa till dom så är det upptaget. Får äntligen tag i dom igen på onsdag. Säger som det är att jag har inte fått min motor än som jag beställde för över en veckan sedan. Nej den är inte skickad än vi hade inga hemma får man till svar då men nu har vi fått hem så vi skickar en direkt. OK säger jag då men jag måste ha den före fredag då jag ska åka bort i helgen och vill få ordning på grejerna så fort som möjligt. Inga problem vi skickar den med Bussgods garanti då ska den vara framme nästa dag. Fredag kommer igen och ingen motor har dykt upp när jag kommer hem från jobbet. (Har slutat tidigare bara för att komma hem och få motorn på plats) Kastar mig givetvis på telefonen och ringer och frågar vart min motor är. Får till svar att den är skickad och får den här gången ett kollinummer till bussgods. Ringer bussgods för att kolla om den har kommit fram men inte hunnit aviseras, nej den har inte kommit men den har lämnat Farsta fick jag veta iaf. På måndag får jag ett SMS om att nu har motorn kommit. Snor sig som en tok hem från jobbet för att hinna hämta ut den innan dom stänger. Kommer hem och öppnar paketet och där ligger mycket riktigt en motor, SOM INTE PASSAR!!! Axeldiameter stämmer inte, hålen för fästena stämmer inte! På tisdag ringer jag igen och säger att motorn som dom har skickat inte passar. Tjejen i telefonen är förvånad och ska kolla saken med nån annan och så ska dom återkomma. Efter ett tag så ringer en som jag tror är högsta hönset upp. Jag får återigen säga att vilken brännare det är jag har. Får då veta det ska sitter en annan motor som dom inte söljer längre och att det är mitt fel att dom har skickat fel motor för att jag inte har gett dom tillräckligt med information, jag har inte sagt vilken färg det är på skruven, har aldrig blivit tillfrågad om det heller. Nu går jag i taket och frågar hur i he***te det kan vara mitt fel att dom inte vet vad dom har sålt, jag har flera gånger frågat om dom behöver veta nåt mer än modell på brännare och fått veta att det behöver dom inte. Nej det är bara mitt fel, jag som kund ska veta att det är på färgen som avgör vilken motor det är som ska sitta på skruven så jag får skylla mig själv när jag inte har uppgett det. Frågar även honom varför dom har blåljugit för mig och sagt att sakerna är skickade när dom inte är det, det kan han inte svara på han håller sig bara till fakta säger han. Nu är jag så förbannad så det jag säger till honom nu passar sig inte i text. Nu vräker idioten ur sig "ska det bara vara vanligt gnäll eller ska vi försöka lösa det här" Får till slut namn och nummer till företaget som har sålt skruvarna och motorerna till dom. Ringer upp dom och möts av en trevlig göteborgare som tyvärr bara kan hänvisa tillbaka till Roslagsbrännaren, då dom har sålt bara har sålt dom sakerna till Roslagsbrännaren. Tyvärr så har företaget inte dom motorerna kvar och vet inte vem som kan ha det heller då dom inte längre säljer motorer från den tillverkaren. Han har tyvärr inget annat som passar med det fästet och skruven heller Han önskar mig lyckat till och hänvisar till Roslagsbrännaren igen. Ringer återigen upp dom och får nu prata med tjejen på kontoret igen. Och nu är det bara dåliga ursäkter som gäller, fast det är fortfarande mitt fel iom att jag inte uppgav vilken färg det var på skruven. Att jag sen upprepade gånger frågade om det de behövde mer info än modell på brännaren spelade ingen roll. Varför hon hade ljugit för mig och sagt att motorn var skickad när den i själva verkat var restad berodde på att hon trodde den hade gått iväg när hon lagt ordern men att den sista motorn precis hade skickats till nån annan. Någon kompensation för allt strul är bara att glömma iom att det var mitt fel för jag sa ju inte vilken färg det var på skruven. Som sagt det skulle vara riktigt kul att få höra er handlares syn på det här scenariot. Vilka fel har jag som kund gjort bla? |
|||
![]() |
![]() |
|
|