FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag sitter på ett relativt stort projekt där ambitionen är att i grund och botten driva mer trafik till hemsidan då detta genererar affärer. Jag har lite intressanta frågor angående hur man skall agera för att driva denna trafik och vill gärna ha en diskussion kring detta. För att inte avslöja den miljö som det verkligen gäller så tar vi ett exempel: Företaget arbetar med försäljning av motorbåtar, för att få in mer folk som är potentiella kunder på sajten så är planen att leverera mer information kring motorbåtar och stå ut lite från konkurrenterna. Vilken väg är då mest lämpad att gå: 1. Bygga externa sidor så som vattenskidor.xx, utombordsmotor.xx, sjövett.xx, och på dessa smidigt recensera eller tipsa om huvudsajten. Att ge information kring en vara eller tjänst och hänvisa till företagets hemsida på ett smidigt sätt. 2. Bygga ut den befintliga hemsidan och ge information till användarna så som tips på vattenskidor, vilken cylindervolym på en båtmotorn man bör välja för fiske/vattensport osv. I dagsläget sitter vi på intressanta domäner och flera andra är lediga som skulle kunna bli dessa "landningssidor". Risken jag direkt ser med att stoppa in för mycket information runt om kring på en huvudsida blir att företaget ev framstår som oseriöst (eller kanske tvärt om?!), och rent SEO-mässigt vet jag inte riktigt vilken väg som är att föredra. Vad har ni för tips och erfarenheter kring frågeställningen ovan? Mvh Johan |
||
![]() |
![]() |
|
|