FAQ |
Kalender |
2010-02-02, 15:34 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag undrar om det är någon mer än jag som tappat över 80% av Sevendays avslut sedan de förändrade trackingen fär någon månad eller två sedan? Syftet var att snabba upp rapporteringen.
Det är inte sällan de mindre seriösa låneaktörerna drabbas av girighet och trixar med både tracking och målsida. Ett simpelt knep är att den potentiella kunden uppmanas att ringa in en (för)ansökan/förfrågan när denne hamnat på målsidan via en affiliate. Ser man till de få ansökningar som numer (officiellt) registreras är det bar 10-20 procent som leder till avslut om man får tro rapporteringen från Sevenday. Med andra ord är det extremt svårt att få ett lån hos dem trots att de tillhör de dyrare på marknaden. Deras pris på risk är helt uppåt väggarna för hög. Det finns därför all anledning - för både kunder och affiliates - att se upp med Sevenday. Själv har jag lyft bort dem helt från min marknadsföring. Inte bara för att de blivit olönsamma utan också för att någon självlärd reklamguru hos dem hade synpunkter på hur jag skulle utforma mina sidor där de förekom. /PJ Senast redigerad av Paginas Jakobsson den 2010-02-02 klockan 15:36 |
||
Svara med citat |
|
|