Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


E-postmarknadsföring (hur stor del utför något generellt?)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-01-13, 17:42 #1
addiction1 addiction1 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 209
addiction1 addiction1 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 209
Standard E-postmarknadsföring (hur stor del utför något generellt?)

Hejsan.

E-post är fortfarande ett snabbt och enkelt sätt att nå ut till folk. Någon som har mer erfarenhet av e-postmarknadsföring?

Hur många brukar öppna mailet överhuvudtaget, och hur stor del brukar klicka sig vidare vanligtvis?

Vi säger att mailet når ut till 1 miljon e-postadresser. Vad kan man förvänta sig för siffror? Har läst att om man skickar ut ett erbjudande till riktad målgrupp så kan man förvänta sig att 1 promille utför det. D.v.s. Skickar man ut till 1 miljon så är det endast 1000 personer som "utför" erbjudandet (beror givetvis vad det är för sorts erbjudande). Detta handlar om opt-in adresser.

Vill ha lite generella siffror när det gäller e-postmarknadsföring.

Hjälp en vilsen själ inom e-postmarknadsföring.

Senast redigerad av addiction1 den 2010-01-13 klockan 17:54
addiction1 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017