FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Det finns en tendens att bara skriva här när man är arg eller missnöjd över något och inte sällan handlar det om en annonsör eller nätverk. Det gäller även mig.
För att för en gångs skull bryta mönstret vill jag framhålla ett nätverk som jag tycker överträffar sig självt hela tiden och det är Adtraction. De har endast funnits sedan i januari men har redan betydligt fler annonsörer än de flesta konkurrenter. Och inom bank och finans, har de ingen konkurrens vad gäller antalet annonsörer och arvode. Och det finns ingen som helst indikation på växtvärk. De svarar på mejl inom några minuter och löser problem nästan lika snabbt. Klippan och frontfiguren verkar vara Simon Gustafson. Jag vet inget om hans bakgrund men han är garanterat handplockad av ägarfamiljen som också ligger bakom Byggmax. Ibland har jag skickat iväg en fråga eller ett problem nära midnatt och inte sällan fått svar - av Simon - inom några minuter. Jag har fått bekräftat att bolaget är oerhört kapitalstarkt vilket förklarar deras attityd "hellre fria än fälla". De bygger för framtiden och inte kortsiktiga vinster. Ett exempel är när den nya låneaktören Collector anslöt sig till Adtraction. De gav 2% på utlånat kapital till publishern. Försäljningen drog direkt så man behöver inte vara särskilt erfaren för att förstå att det är något problem med trackingen. Det visade sig också efter ett par veckor att alla ansökningar registrerades som "sales". Vi affiliates informerades om detta och ombads ha det i åtanke om vi valde att fortsätta marknadsföringen med felaktig tracking. Min erfarerhet av liknande långivare visar på att runt 20% av ansökningarna leder till utbetalat lån. (Det är skrämmande hur många med totalkraschad ekonomi, skulder över öronen och med tvåsiffrigt antal betalningsanmärkningar som tror att en ny låneaktör ska se mellan fingrarna och ge dem ett blancolån). Vid avstämning visade det sig att så också var fallet. Då valde Adtraction att bjuda på hela sitt arvode och fick även Collector att skjuta till en rejäl slant utöver avtal, allt för good will och långsiktigt byggande. Det slutade med att vi fick 42.25% av alla ansökningar som "godkända" sales. Så mycket som jag tjänade de två överlappande månader som Collector körde sin kampanj (innan de pausade för översyn av trackingen) har jag aldrig tjänat tidigare. Bara Collector på några ynka MFA-sidor ("med mervärde") gav mig nästan sexsiffrigt på knappt 30 dagar. Det finns fler sådana exempel, där Adtraction avstått sitt arvode helt eller delvis för att de har förstått vem som är förutsättningen för deras existens. Något för Tradedoubler och andra kortsiktigt tänkande nätverk att ta efter. Jag har också upptäckt att de betalar ut på 30 dagar. Med brytdag den 10:e varje månad. Alltså allt du dragit in till den 10 november betalades ut den 10 december. Vad gäller Collector så betalades hela november ut i december. Och det utan att kunderna har förbetalat via ett prepaymentkonto eller liknande, åtminstone framgår det inte. Adtraction håller också i Affiliate-SM. Är själv inte med eftersom annonsören inte tillhör min nisch. Och det förvånar mig inte att de skänker hela sitt arvode till en fest för deltagarna. De senare får naturligtvis behålla det de tjänar. Jag försäkrar att jag inte har något med Adtraction att göra mer än som affiliate. Inte heller känner jag någon som arbetar för eller ligger bakom företaget. Har ni någon favorit bland nätverken? Dela med er. Adservice media är inte heller något större fel på. Jag ger även dem toppbetyg. Senast redigerad av Paginas Jakobsson den 2009-12-21 klockan 22:44 Anledning: Stavfel |
||
![]() |
![]() |
|
|