Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Låg CTR i AdWords. Skadligt?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-14, 18:44 #4
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Alla mina enskilda sökord har mellan 7 och 10 i quality score. Majoriteten ligger på 10, även de med låg CTR. Men jag antar att det finns en massa osynliga värden för kontot i sin helhet.

Mitt problem är att jag gillar låg CTR. Jag vill endast att folk som vill handla ska kicka på mina annonser. Om jag tex byter ut min Title i annonsen från att vara sökordet, till att vara butikens namn, så sänker jag min CTR, men höjer min CTA. Ur Googles synpunkt kanske inte helt optimalt, men ur mitt perspektiv helt fantastiskt.

Frågan är hur jag ska göra med alla sökord med låg CTR som bara ger mig ett fåtal köp om året, men som knappt kostar mig en krona totalt. Det är egentligen dessa sökord som jag gillar. Låg sökvolym och låg CTR, men med en rackarns hög CTA och en obefintlig kostnad per omvandling. Den stora frågan är alltså om dessa små "guldkorn" i själva verket förstör för mina dyra och trafiktunga sökord med hög konkurrens.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017