FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag har skapat en del webbsiter tidigare och nu har jag ett större projekt på gång. Det kan vara svårt att planera ett stort projekt så jag tänkte passa på att fråga här om det är någon som har tips på något man ska tänka på. En till sak som gör det lite lurigt. Webbplatsen kommer innehålla ett 5 tal olika undersidor / sektioner, med annorlunda design som gör att de är unika. Dvs, det är alltså 5 olika webbdesigner i samma projekt. Det är ungefär 250-300 sidor som ska rymma på sajten. Jag kommer utveckla allt under Joomla. Man brukar ju ta betalt för sida i många fall. Men nu är det ju både ett flertal olika designer som ska utforma, en stor mängd undersidor (CMS gör det enklare dock). Det absolut sista jag vill göra är att sätta mig i en sits där jag får mer jobb att göra än det är värt utefter vad jag får betalt. Uppdragsgivaren har satt runt 70 papp som max belopp och av de webbkonsultfirmor jag kollat runt på skulle ingen göra det på under hundra tusen. Jag räknar på att arbetet sträcker ut sig på 3-4 månader. Har sänkt mig till 350kr/timme (vilket jag tycker är på tok för billigt egentligen). Hela projektet skissar jag kommer ta ungefär 350 arbetstimmar och då landar jag på en bit över 100.000:- Tar jag deras erbjudande så KANSKE jag kan göra jobbet på mindre timmar. Men det är ändå ett risktagande. Tar det så lång tid som jag beräknar får jag då en egentligen timlön efter skatt på 100kr och det är ju verkligen inte okej. Då kan man ju lika gärna jobba som sopgubbe (inget ont om dem). Jag skulle gärna höra hur ni andra webbdesigners resonerar kring detta ![]() |
||
![]() |
![]() |
|
|