Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2004
|
För att se på det hela ur ett annat perspektiv dvs. från en utvecklares sida. Om jag skulle arbeta med din sida på halvtid så skulle jag vilja fakturera dig minst 40.000 kr i månaden.
Man jag tror att det inte ska behövas 60-80 timmars arbetsinsats för de uppgifter du skriver om att du vill att en utvecklare ska utföra på din hemsida. Med andra ord är det nog bättre att anlita någon för de specifika problem (buggar) som uppstår. Det är även på det viset att det föreligger en viss standardskillnad eller kompetens hos utvecklare. En del löser problem blixtsnabbt (kanske lite överdrivet) medan andra tar tid på sig. Så en dyrare utvecklare kan vara billigare än en billig utvecklare.
Sedan finns det en annan variant om underhållet av din sida kräver mindre tid än 60-80 timmar per vecka. Det är att erbjuda en andel i din hemsida. Utvecklaren gör vad som behövs utan att ta betalt och gör det först när sidan genererar vinst. samt att han eller hon får pengar vid en försäljning av sidan. Det är säkert det billigaste alternativet för dig och du tar på så sätt i princip ingen ekonomiskt risk.
Pengar som du får in till din hemsida som läggs på utveckling är inte något vidare bra sätt att förvalta de pengarna. Vad som avgör om sidan blir en succé eller inte är förmodligen marknadsföringen. Finns det inga pengar till den så får du nog en motig uppförsbacke. Men detta kan du nog redan eftersom du har lyckats få sponsorer.
|