FAQ |
Kalender |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Intressant med en aktiv deltagare!
Magnus: Låt mig framföra viss kritik som inkluderar er, men som egentligen är ett signum för hela branschen. Det är spännande att du specifikt länkade till sidan med referenser. Där står tydligt vilka kunder ni arbetar med och vad ni har gjort. Detta står att finna på de flesta SEO-företags hemsidor. Det står företagets namn och vad ni har gjort. Men. Om jag, i egenskap av kund, är intresserad av er och er verksamhet och vad ni kan göra för mig, varför får jag inte kolla på de sökord ni arbetar med? Jag vill inte att du personligen ska känna att jag hoppar på dig!! För det är samma med alla! inget SEO-företag av rang presenterar sökord rakt ut! Men i egenskap av kund är det ju det jag är intresserad av! *** Samma med Guava, för att nu inte enbart fokusera på dig: "Våra kunder har 53 832 topp-10 placeringar på sökmotorerna!" OK, men vilka är det då? Om jag som kund är intresserad av att köpa sökord, och ni som företag säger att ni är duktiga på sökord och ni har referenser med företag som anlitar er för ni är duktiga på sökord, ge mig ETT sökord som ni arbetar med! Inte ens Guava, som påstår att dom har nästan 54.000 sökord, kan faktiskt presentera ett enda sökord som dom arbetar med! Ska jag som kund föröka lista ut det själv!? *** OK, Jag vill vara extra tydlig här!! Magnus!! Du behöver absolut inte svara på detta!! Men, låt mig varna er. Detta har jag funderat på i tio år. En vacker dag kommer kunderna vakna och ställa sig något undrande till detta hysch-hysch kring just det där med sökord. Ert förtroende står och faller med sökorden. Nu har Jajja med flera blåst företagen i tio år. Dom kommer fortsätta med det, det finns trots allt en viss trygghet i att bli blåst. Men fler och fler kommer frågande att undra vad egentligen det är som avhåller er från att visa vilka sökord ni arbetar med för vilken kund. Ett tips till dig, Magnus! Om du vill sticka ut från mängden, presentera vilka sökord ni arbetar med för vilket företag. Inte på din blogg utan på förstasidan på er hemsida. |
||
![]() |
![]() |
|
|