Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vilka nya topdomäner är på gång?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-25, 09:00 #11
EvaF EvaF är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
EvaF EvaF är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Jag tycker det är riktigt intressant med nya tld:er och ser fram emot att se hur dom påverkar de nuvarande tld:erna.

I min åsikt så kan många av dessa tld:er användas för att betona en satsning eller en nisch inom ett företag. Fe.x säg att Vovlo gör en eco bil (vilket dom säkert gör) så kunde volvo.eco ha varit intressant, eller volvo.green, alternativt att man presenterar företagets miljö/utsläpps plan på en sådan domän.

Jag tror Volvo kommer registrera volvo.tld i alla nya tld:er som kommer på marknaden. Sen om de kommer använda dem eller inte är en annan fråga. Men visst skulle man kunna tänka sig den användningen som du säger, men det bygger också på att toppdomänsadministratören klarar av att få ut budskapet vad tld:n står för och att den inte blir nedsmutsad och därmed förlorar sitt tänkta varumärke. Och det kostar pengar....

Citat:
Jag vart också lite förvånad över att .xxx inte är med i listan, men vi ser den säkert i ICANNS lista över de 300 som ska släppas i 2010?
Nja, jag är inte lika säker på det. Inte efter den turbulens som varit kring .xxx och där de som nästan hade fått den i förra svängen av nya toppdomäner fick se sig besegrade av moralens väktare (prudentliga politiker som vill sopa alla former av sex som inte är reglerad av lag under mattan och tro att det inte existerar)
EvaF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017