Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Begränsa användares trafikkvot?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-10-17, 19:14 #1
gratis_utveckling gratis_utveckling är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2009
gratis_utveckling gratis_utveckling är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2009
Standard Begränsa användares trafikkvot?

Hejsan,

jag driver ett webb/skal-hotell där användare får sitt eget shellkonto och webbutrymme, hela konfigurationen av detta har gått utan problem, förutom en sak, hur kan man begränsa hur mycket trafik en användare får förbruka? Man kan ju inte sätta spärrar för en användare, för det är ju apacheanvändaren (i fallet med att begränsa trafiken som en hemsida får generera) som tar emot/skickar data, jag vet inte ens om det är möjligt då trafiken egentligen inte är användarspecifik mer än att man kanske skulle kunna kolla upp vilken process som lyssnar på vilken port och vilken port som får en förfrågan, det finns en "lösning" på detta, nämnligen mod_cband, en apachemodul för att sätta trafikgränser för virtuella hosts, vad jag förstår är det givet att alla användare då har en egen domän, vilket inte är optimalt då jag kör med mod_userdir (http://www.domän.tld/~användare), detta skulle dock innebära att en användare kan surfa på sitt shellkonto helt utan att bli "lidande" av trafikbegränsningar, jag har även kollat på lösningar såsom en proxy och att redirecta all inkommande trafik på port 80 till proxyn (men då kommer proxyn fråga efter vad som nyss blev frågat efter :/), men det verkar inte fungera på det sätt jag vill.

Så min fråga är:
Hur gör webbhotell när de begränsar en användares trafikkvot (i LAMPP-miljö)?
gratis_utveckling är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017