| FAQ |
| Kalender |
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Egentligen är väl detta att bryta ut punkt 6 under din rubrik "INNEHÅLL" och kalla den "INNEHÅLL" med nedanstående innehåll: INNEHÅLL: MÅLGRUPP Man måste även som "webbplatsägare" ha en klart och tydligt definierad målgrupp som exempelvis; "Användare av symaskiner av märket Singer" eller liknande. ÄNDAMÅL Är det en webbplats för användare av symaskiner så ska allt innehåll handla om det som är intressant "innehållsmässigt" för just symaskiner och hur de används samt tillbehör, utbyggnadsmöjligheter m.m. MÅL Därefter bör man ha en tydlig måldefinition för vad man vill att webbplatsen uppnå för konkreta mål hos målgruppen, exempelvis vara en webbplats där "målgruppen kan hitta nya modeller" eller "målgruppen kan hitta information hur man reparerar en symaskin av märket Singer" elelr liknande. VISION En långsiktig vision ska vara något som är ambitiöst så till den grad att det är nästan omöjligt att uppnå, så snart det blir nåbart så är det ett mål och då måste man hitta en ambitösare vision. Ett klassiskt exempel man brukar använda för att illustrera vad en vision är när den forne presidenten i USA John Fitzgerald Kennedy uttalade i ett av sina första tal till amerikanska folket; - "Vi ska erövra rymden", när han skulle konkretisera detta i ett mål blev det; - "Vi ska ha en ha en man på månen innan årtiondets slut och vi ska få tillbaks honom levande" (fritt citerat ur minnet). LEVERERA ETT BESTÅENDE VÄRDE TILL BESÖKAREN Skala bort allt tekniskt mumbo-jumbo och fokusera stenhårt på att levrera ett värde till besökaren/användaren av din webbplats, har du gjort ett bra jobb så kommer användaren tillbaks frivilligt och av helt egen kraft utan att du behöver vare sig locka dem med dyrbara gåvor eller tvinga dem med våld. Dessutom ska du uppnå effekten att de nöjda besökarna tipsar sina kompisar om din webbplats, då har du en snöbollseffekt som inte kostar dig ett öre i marknadsföringskostnad. Det var så både Google, Facebook och Skype nådde större delen av sina framgångar, på extremt kort tid. SKAPA FÖRTROENDE Det viktiga är inte heller att vara snabb med att leverera skräp utan det är viktigt att skapa ett förtroende för din webbplats hos besökaren. Det är vad jag kallar innehåll... Lyssna inte på vad jag skriver utan förstå vad jag menar.... Tack för ordet. Senast redigerad av Conny Westh den 2009-09-27 klockan 01:57 |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|