FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Köpte en dator från komplett maj 07, allt har fungerat fint, fint tills idag, nätet dog.
Har Bredband från Bredbandsbolaget och det är inte fel på själva Bredbandet då jag kan ansluta till det trådlösa modemet med min mobiltelefon. Hmm, kommer som sagt inte ut på nätet, så ringer in till supporten. Man menar på att det handlar om oseriösa återförsäljare om jag fattade det rätt. Vi är två stycken som har samma MAC-adress (Dessa ska väl vara unika?). Jag och Leif delar på samma MAC-adress. Nu fixade han på supporten att jag kunde komma ut på nätet igen och nu kan inte Leif surfa. Det som stör mig är att även Leif kan ringa in till supporten och bli aktiverad och samtidigt kopplas jag ner istället. Jag har förövrigt haft denna MAC-adress före Leif, vilket han på supporten bekräftade. Men dom kan inte göra något.. Visst, ett nytt nätverkskort kostar inte speciellt mycket, men borde inte jag ha rätt? Vart ska jag vända mig? Bredbandsbolaget? Komplett? MSI? (Nätverkskortet är intergrerat på modekortet). Har bråkat med det här hela natten, hoppas det inte vart för luddigt ;-) Får väl bli ett nytt nätverkskort antar jag, bah. |
|||
![]() |
![]() |
|
|