FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Fick ett email av en person som var intresserad av en domän som jag äger. Den här personen skrev att han var intresserad av att köpa domänen men när jag frågade hur mycket personen var villig att betala för domänen då backade han genast.
Antagligen var den här personen ute efter att få min domän gratis vilket jag inte gick med på. Samma person har registrerat ett företag som har samma namn som min domän. Den här personen blev förvånad att .se domänen alla redan var registrerad eftersom personen kollade efter det personen hade registrerat sitt firma om en viss domän var ledigt. Personen kollade alltså inte före innan personen hade registrerat sin firma. Jag anser att man kollar upp först om en viss domän är ledig och inte efter när firman är registrerat. Jag registrerade den här domänen år 2004 medan den här personen startade upp sin firma i år. Personen blev givetvis sur att jag inte var villig att ge bort domänen gratis men vill man ha en viss domän som någon äger då ska man också vara beredd att betala för domänen. Men jag ställer den här frågan ändå. Hur stor är risken att jag förlorar domänen om den här personen börjar kämpa för att få tillgång till min domän eftersom min domän har samma namn som personens firma har? |
||
![]() |
![]() |
|
|