Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kortbetalningar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-10, 08:11 #1
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
Hej hej,
Jag vet att någon av dessa frågor har säkert varit uppe tidigare och att sökfunktionen bör ge mig resultat men jag skulle gärna vilja ha så nya svar som möjligt.

1. Vilken leverantör rekommenderar du att använda sig av vad det gäller kortbetalning online och varför?
2. Om man kör "egen lösning", dvs arbetar mot API: Krävs det då från företaget man köper tjänsten av att de verifierar lösningen innan man går live med den? (Tänkte mest på så man inte gör fel vad det gäller maskering av kortnummer vid kvitens osv)
3. Fortsättningsvis om man köper en API-lösning; har leverantörerna krav på vilka SSL certifikat du måste köra eller erbjuder dem SSL cert för detta vanligtvis?

Tacksam för så många svar som möjligt och även om man drar en slutsats varför man resonerar som man gör.
Jag skulle även vara tacksam för länkar till företag som erbjuder kortbetalningar utan någon startavgift/månadsavgift utan som mera inriktar sig på att ta avgift per transaktion.

Tack på förhand.

/Johan
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017