FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena på er.
Sitter här och håller på att bli tokig. Jag har bytt till en ny skola, gymnasium. Där jag skulle gått IT studieförberedande (så man kan studera på högskola efteråt), men p.g.a att Region Dalarna hade nån gräns på antal veckor innan extraintagningar kunde göras och jag ville byta skola direkt, så kom jag på Teknik och Naturvetenskapslinjen. Nu sitter jag i ett dilemma. Det är så att jag fick en lapp av rektorn/studievägledaren, där jag kan ställa mig i kö till region dalarnas tid gått ut. Då kommer jag mest troligt in på IT - studieförberedande som det var menat. Men nu är det så att jag bara en vecka efter bytet till nya skolan börjat trivats i klassen jag kom i. Men samtidigt så vill jag göra ett bra val så jag kan fortsätta studera och få ett bra jobb. Så nu till frågan. Vad tror ni är bäst att gå? Teknik eller IT? Finns en blad om dessa två linjer här: http://www.helixgymnasiet.se/skrivbo...xgymnasiet.pdf Jag tycker inte jag ser så stor skillnad mellan Teknik och IT, men för er som helst redan har gått igenom gymnasiet så vill jag gärna veta, vad tycker ni jag ska välja? Vet att det sitter många kompetenta personer här så jag tackar för er hjälp på förhand! Jag är intresserad av IT och programmering/design/elektronik men finns det nån "bra" framtid om man väljer IT? Tack på förhand // Robert |
||
![]() |
![]() |
|
|