Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Windows 200 server error 2021

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-04, 17:45 #1
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2007
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2007
Undrar om någon har erfarenhet vad gäller error 2021 unable to allocate work item...

Jag har läst en hel del om detta problemet och vad jag kommit fram till är att man kan ändra vissa värden i registret med regedit för att utöka "kö" storleken så som jag förstått det. För vad som händer, eller vad jag tror händer är att när hårddiskarna inte kan uppfylla de önskemål som utförts av andra datorer på nätverket, läggs detta på kö. När denna kö blir för stor väljer systemet att blocka nätverket.

Det är just detta som hänt där jag jobbar. Resultatet är att det interna nätet går ner och alla utdelningar mm går ner och program som körs via servern tappar anslutningen.

Efter att ha läst ännu mer djupgående angående hur man rättar till detta problemet (temporär fixar) genom att ändra i registret med regedit skiver man att operativet kan krascha. Men jag undrar om det är på grund av att man angett fel värden i regedit... eller nått annat?

Känns lite som att kära bil med ögonbindel detta

Edit* windows 2000... inte 200 som det står i rubriken.
Kristoffer G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017