FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur ser det ut Just nu gällande din AdSense inkomst och
hur såg det ut för 1 år sedan...? Vad har ni lärt er av adsense genom åren.. ...... OCH inte minst, hur kan vi anpassa oss och fortsätta generera stora checkar... Länge sedan jag skrev något på denna sida men jag är här o smyger ibland och får fortfarande en hel del mail/pm med frågor om hur jag arbetar så jag tänkte försöka dela med mig av lite av varje.. Kommer att försöka ta upp lite av varje och tänkte börja med AdSense - vad som funkar för oss nu samt har funkat förr för mig... Problemet många enligt mig gör eller gjort fel är att bla förlita sig på för få sidor och nicher som inte ger mkt per click.. BTW, många har säkert läst en artikel som kallas för: "The Death Of Adsense".. För er som inte läst den så försöker författaren bevisa att ersättningarna minskar och att adsense inte längre är lika bra som den har varit.. Håller vi med... NO WAY!! Självklart jobbar google hela tiden på att förbättra sin service med bättre annonser, bättre trafik osv osv.. och vi kan hålla med om att det inte är lika enkelt som förr men om man är beredd att i början lägga ner lite tid på detta så kommer det att bli en mycket bra passiv inkomst under många år.. =) Vi håller med om att det var enklare förr och att de flesta med en någorlunda sida kunde dra in pengar relativt enkelt.. MEN tiderna förändras, internet förändras till att bli smartare och mer sofistikerat och därför måste även google ändra sina sk algorithms oftare... Google är smart o blir smartare.. ![]() Dessa ändringar har en direkt effekt på hur du ska göra för att framgångsrikt arbeta med adsense eftersom idag måste man veta hur man skapar sidor som adsense älskar för att maximalt få ut det mesta i ersättning.. Under en viss tid så är det kanske dina sidor om cyklar som drar in det mesta och nästa period så kanske det är dina sidor om antika pengar, bmw bilar och hälsosidor som drar in feta checkar men det är något du inte behöver bry dig om i längden om ditt jobb är att arbeta med adsense.... Att förlita sig på en enda sida att bli din kassako har funkat förr men inte nu o är inte optimalt... iallafall inte för oss - hur ser det ut för er? Detta baserar jag på min erfarenhet genom åren och genom mycket testande men jag vill inlägga att det finns STORA företag med en enda site som drar in miljoner varje månad från adsense.. Då jag själv är en lite aktör enligt google så försöker jag se från de ögonen när jag skriver detta.. Det jag skulle göra och det jag har gjort med många, många sidor åt mina klienter är att hitta en annan källa för inkomsterna berorende på hur sidan ser ut och inte minst vilka den vänder sig till. Tänk på att det ALLTID handlar om personen på andra sidan och vad han söker eller vill hitta.. Det är det som styr priserna och det är det man måste komma ihåg när man arbetar med adsense.. Alla vet hur man bygger en site som kan dra in några dollars men FÅ vet hur de ska utveckla detta till något som verkligen drar in feta checkar år efter år på autopilot ... ..OCH DET ÄR JUST DET SOM ÄR TJUSNINGEN MED ETT PROGRAM SOM ADSENSE.. Det är dit man vill nå, passiv inkomst som med mkt lite arbete genererar $$$$$ varje dag året runt.. När man har nått dit så är det bara att upprepa samma arbetssätt gång efter gång och det är då som det blir riktigt intressant.. Oavsett hur googler ändrar sina algo så har du alltid sidor som ligger där och suger in clicks och genererar dollars medans du själv ligger på stranden och dricker drinkar... =) Nu ska jag inte gå in i detalj hur vi jobbar för att få in dessa feta checkar varje månad men det är viktigt att förstå att du behöver m å n g a olika nichade siter för att lyckas i längden och inte minst försöka hitta ett enkelt system som fungerar för dig och som är lättarbetat.. Vi har lagt ner år på att hitta vårat och det har inte varit enkelt, tagit en jäkla massa tid men nu funkar det kanon. Enkelt kan man säga att det handlar om ett nätverk av nichade sidor, förstärka dessa adsense sidor med "support sites" som tex bloggar, directories, one way links etc etc.. Jag tror att om du vill lyckas med adsense så måste du arbeta med många siter för att oavsett hur google ändrar sina rutiner genom åren så har du alltid några siter som ligger där uppe och levererar feta checkar.. Men bara för de så funkar det inte att bara slänga upp ett gäng siter o hoppas på det bästa utan du måste försöka hitta ett system som fungerar över åren.. Det handlar bla om att: - hitta bra nicher för dina sidor vilket genererar bra betalda click, - generera quality content till dina sidor - på rätt sätt"förstärka" dessa sidor så att de kommer högt upp på sökmotorerna, - hitta ett enkelt sätt att bygga dessa sidor snabbt.. (vi har egna softwares för detta) - bygga ett nätverk med många sidor med eget domännamn för varje sida - bygga små sidor med ca 30-50 keywords, 1 keyword per sida. (genererar bäst med $ för oss idag) - ha rätt struktur på dina adsense sidor, vilket du får genom att tracka o testa.. etc etc etc.. Vi använder att antal softwares som fixar detta åt oss på autopilot men man kan hitta andra vägar att göra det på, bara att söka runt lite på webben.. Varför har vi valt att arbeta med adsense o inte enbart med ebooks, membership program, adwords och andra clickbank produkter? Det som är den största fördelen med adsense för oss (vilket jag skrev om ovan) är att det krävs arbete i början för att få sidorna att rulla men när man väl har fått dem att snurra så snurrar de av sig själva i bakgrunden och genererar mkt bra passiv inkomst dag efter dag o vecka efter vecka osv.. Vilket gör att du kan börja arbeta med nästa projekt samtidigt som du drar in passiv inkomst från tidigare projekt och på den vägen bygga ditt eget lilla imperium.. Detsamma kan man säga om adwords.. men det är en annan historia.. Huga, pennan springer iväg snabbt effter några liter kaffe.. Så arbetar vi men det finns säkert 1000tals andra sätt som även det funkar bra men som sagt det gäller att hitta ett system som passar diG och SOM SAMTIDIGT PASSAR GOOGLE! Lycka till! / Tomas |
||
![]() |
![]() |
|
|