FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hallå.
Säljer ju visitkortsdesign på firman som kunder ofta vill ha samtidigt som de beställer en site. Vi gör inte så värst många jobb, men låt säga att det är kanske 5 kunder om året som vill ha visitkort. Klarar vi dubbla så är det ju bara bra. I alla fall, vi funderar på att köpa en 'bra' fotoskrivare för att slippa anlita tryckeri när våra kunder skas ha visitkort. Det blir ingen visitkortsprinter a la canon för 28k+moms, utan något som vi dödliga har råd med, som kanske ska överleva max 10.000 kort om året. Man borde få plats med 10 kort på ett A4, vilket innebär 1000 sidor om året, klippa får man väl göra själv antar jag. Om det inte finns färdiga papper för sånt så att det bara är att vika isär eller nåt. Jag har ingen riktig koll, men jag förutsätter (bekräfta/dementera gärna detta) att även sånna här fina glansiga visitkort går att trycka med en fotoskrivare. Jag kan inte bedöma vad det är för typ av papper på mina glansiga visitkort jag har samlat på mig, men jag kan tänka mig att det är vanligt papper, och det lär inte vara något lager ovanpå, typ lack, så fina är dom inte förutsatt att jag inte är handikappad. Såå, kan man köpa en vettig fotoskrivare och göra vanliga fina visitkort på bra, blankt (halt) papper med fullfärgade bakgrunder och att det blir BRA? Och vad är det för papper man ska ha? Tack för alla tips, råd och påhopp ![]() |
|||
![]() |
![]() |
|
|