FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu vill jag se detta som en liten intervju, för jag är jäkligt nyfiken på hur andra gör och jag skulle vara skitglad om jag fick svar från folk som driver några av sveriges större communityn eller liknande.
Ni som är utvecklare och därmed admins - har ni era adminverktyg på själva siten eller måste ni gå till en separat adminzon? Jag vet att det varierar lite hur man löser detta, forumsmjukvaror brukar t.ex. ofta ha en blandning. Ofta finns en renodlad adminzon med en massa inställningar samt att admin kan ta bort inlägg och trådar direkt i vanliga trådvyn. Att admin ser den vanliga användarsiten fast med sina adminverktyg integrerade har enligt mig egentligen bara en riktig fördel, som dock är rätt stor: . Man behöver inte ha två webbplatser... Det blir inget dubbeljobb. Att ha en helt egen adminzon har ju vissa fördelar, lite brainstorm: . Vanliga medlemmar vet inte att den finns. Om de hackar ett adminkonto så gör det inte så mycket . Man slipper vid varje sidladdning kolla om användaren är admin eller ej = något snabbare sidgenerering . Adminzonen kan vara optimerad för administrativt arbete. Mindre dekoration och mer jobbvänligt gränssnitt. Nu låter det som att jag är jävligt inne på att själv använda en separat zon, men det är jag egentligen inte, inte just nu iaf. Jag är för lat, jag orkar inte göra en till zon... Än är jag inte tillräckligt övertygad. Ni som har eller arbetar med stora siter - hur har ni löst det och hur argumenterar ni? Trevlig helg / Tobbe |
|||
![]() |
![]() |
|
|