FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hejsan alla ni som bedriver webbhandel eller har erfarenheter från det!
Bakgrund Är tillsatt att systemera verksamheten i ett företag som bedriver handel med varor på nätet, företaget säljer varor vars värde ligger från 100kr/st upp till ~20kkr/st. Företaget har bedrivit handeln på nätet i runt ett år och nu dom senaste månaderna har det börjat lostna. Men det saknas rutiner i det dagliga arbetet, med allt från beställningar från leverantörer till arbetet med kundordrarna och lagret. Allt sker lite "hippsomhapp". Mål Målet är att skapa rutiner för företaget så att "vem somhelst" kan gå in och lätt se hur arbetet skall skötas. Och att företaget kan expandera och ändå behålla rutiner i arbetet. Hur ska vi uppnå målen Vi har satt upp några delmål och håller på och bryta ner dem i beståndsdelar och genom att skapa fasta rutiner för för saker så hoppas vi kunna uppnå struktur i företraget. Intresserad av Hur ni sköter saker rent praktiskt?
Direkta Frågor Hur sköter ni bokföringen av varor? När det kommer varor för ni det direkt in i tex. spcs? Tycker ni att ni har ett fungerande system idag för eran verksamhet? Övrigt Kommer att dela med mig av erfarenheterna jag och företaget stöter på under resans gång om någon här är intresserad. Arbetet startade i Torsdags och är min heltidssyssla tills det dagliga arbetet i företaget fungerar på ett smidigt sätt. |
|||
![]() |
![]() |
|
|