Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur stor del av vinsten kan jag kräva?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-19, 09:09 #1
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar

Reg.datum: Jan 2006
Hejsan,

För ett år sedan började jag bygga en sida och fick då kontakt med en person från Holland som var mycket intresserad av den tjänst jag skulle erbjuda via sidan, jag tycker själv att min idé är bra och de jag har talat med om den tycker den är mycket intressant (vill dock ej avslöja här vad det handlar om).

Jag la dock utvecklingen på is ett tag på grund av att jag dels ej längre innehar FA-skatt, var inte säker på att jag orkade dra igång ett företag igen med all bokföring och i brist av tid. Denna vecka mailade dock denna holländare mig igen och frågade om jag planerade att slutföra sajten, annars var han intresserad av att köpa all min kod. Vi mailde till och tillbaka lite och det visar sig att han driver ett företag i Holland och kan tänka sig att driva allt i Holland och sköta allt om jag bara skriver färdigt allt.

Nu kommer vi till min fråga, om jag skriver sajten, äger alla domäner, och äger all kod, vilken % av vinsten från sajten borde jag kunna kräva av honom mot att han driver och sköter allt mot slutkunderna. Jag har ingen aning hur bra allt kommer att gå, har heller ingen aning om vad intäkter per månad kan tänkas bli.

Finns det någon som gjort något liknande avtal tidigare?
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017