FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har länge suttit och kör internet leverantörernas SMTP servrar trots att jag kör egen mail server mm.
Nu tänkte jag sätta up en SMTP server som fungerar överallt när som helst istället för ta reda på vilken internet leverantör och SMTP server som körs just där jag är osv. Jag har testat ett par stycken och frågat många kontakter och kommit fram till att jag skulle test köra QK SMTP Server. Mitt problem är att av någon anledning kommer ej alla mail fram så började kolla i loggarna och fick då se att det står: "Greylisting in action" Snackade med en som hållit på med QK SMTP server förut och han sa att tyvärr är det så att alla mail ej kommer fram och han sa någon siffra på att 8/10 mail kommer fram med QK SMTP server men han menade på att han testat så många och det är den absolut bästa SMTP server för windows. Någon som vet någon bättre eller som kan förklara hur man kan göra för att få fram ALLA mail eftersom detta med Greylisting har med spamfilter mm att göra så förstår jag ej varför mina mail stoppas där. |
|||
![]() |
![]() |
|
|