Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

LaddaUpp.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-27, 23:06 #1
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Håller på och utvecklar en sajt på LaddaUpp.se och har problem med upload-hastigheten. För diskussion med hosting-företaget kring detta och försöker utreda vad problemet beror på. Skulle behöva testa från några olika typer av uppkopplingar och behöver därför lite hjälp...

Skulle alltså vara mycket uppskattat om några här från WN kunde köra några test-uppladdningar och sedan skicka resultatet via PM eller lägga in det här i tråden.

Under epost-adressfälten samt namnfälten kan ni fylla i "[email protected]" så går det inte iväg några email.

Det som är intressant att veta vid respektive test är följande:
  • Internet-leverantör (Telia/BBB osv)
  • Bandbredd på din Internetuppkoppling (1Mbit / 10Mbit / 100 Mbit osv - det är UPP-hastigheten som är intressant!)
  • Filens storlek (i MB)
  • Tiden det tar att ladda upp filen (finns angivet på resultat-sidan längst ner enligt "Det tog X minuter och XX sekunder att ladda upp filen."
  • Eventuella felmeddelanden som syns på resultat-sidan.

Förstår att det kanske är lite väl drygt att orka men jag hoppas i alla fall att några kan hjälpa mig. Är svårt att hitta vitt skilda testmiljöer annars som överrensstämmer med den faktiska målgruppen.

Edit: Det är alltså bandbredden vid uppladdning som är intressant!

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017