Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Delvist "duplicate content" material

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-13, 19:05 #1
petpap petpap är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
petpap petpap är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Tjena!

Jag har 20 sidor som är indexerade av Google, men när jag letar efter site:www.optimalbors.se så visar den bara 14 resultat och bifogar kommentaren:

"Vi har uteslutit vissa svar som var snarlika 14 som redan visats för att kunna ge dig de mest relevanta resultaten. Om du vill kan du göra om sökningen och inkludera tidigare uteslutna resultat."

Nu är det så att jag har en pdf-fil som jag länkar till från förstasidan. Denna pdf-fil (en manual) består av ca. en tredjedel unikt material. Resten är exakt samma innehåll som finns utspritt på webbplatsen. Nu är fråga vad jag ska göra:

1. Ta bort pdf-filen från min sitemap och ändra länken från startsidan till "nofollow"
2. Göra ingenting.
3. Försöka ändra lite meningar här och var.
4. Ändra prioritet på pdf-filen i site-mapen till 0.1

Frågan är om jag förlorar något på att ha med pdf-filen. Det verkar ju så eftersom Google anser att 6 sidor inte bör visas i sökresultatet pga. duplicate content. Samtidigt så har jag ju rätt så mycket (ca 10 sidor A4) unikt material i pdf-filen. Att dela upp pdf-filen i flera filer anserjag inte vara ett alternativ eftersom kunder ska kunna ladda ner manualen i en fil.

Mvh, petpap
petpap är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017