FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag är inte ny på design men däremot om företagande och att kunna ta lön för min möda.
Jag har blivit kontaktad av en privatperson som vill att jag skall göra ett community där användarna skall få sitt eget konto och kunna föra en ordentlig statistik över en viss hobby. De skall kunna filtrera sin statistik på en rad olika sätt och de skall kunna se sin statistik på ett antal olika sätt. + En del annat. Communityt planeras senare att bli en betalsida. Detta vill personen helt inte betala mer än 3000kr för vilket jag känner är alldelens för litet eftersom det kommer att ta mig ca 2-3 månader att designa och programmera den. Eftersom jag inte gjort så många webside-jobb ännu som jag kan visa upp för ev kunder så har jag ett dilemma. Jag slits nu mellan att göra jobbet för att få fler meriter och då förhoppningsvis få andra och bättre betalda jobb eller att kräva mer pengar vilket personen ev vägrar att gå med på och då går jag miste om meriten. Jag har gett personen förslaget om att förutom de 3000kr så får jag en viss procent när communityt väl blir en betalsida. Och detta skall då styrkas med ett kontrakt. Jag har inte fått något svar om det ännu. Vilka råd kan ni ge mig? Om han går med på en procentlön av sidans inkomst. Hur många procent bör jag kräva? |
|||
![]() |
![]() |
|
|