Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Varning för Postens fakturor

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-21, 18:56 #1
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Sitter här och går igenom gamla fakturor från Posten. Jag vet inte hur noga ni är med att jämföra Posten fakturor med följesedlarna som ni lämnar in. Jag är i alla fall snuskigt noga numera. Posten saltar fakturorna ordentligt på regelbunden basis. Flera gånger i månaden får jag fakturor där Posten vill ha betalt för postförskott och rekommenderade brev som jag aldrig har skickat. Skickar jag en dag t ex 15 brevpostförskott och 4 rek, så skickar Posten en faktura på 17 brevpostförskott och 5 rek. Händer flera gånger i månaden. Den här veckan har Posten fakturerat mig ca 1700 kr för mycket. Många bäckar små...

Någon som upplever samma problem? Trist att man måste kontrollera alla fakturor så noga. Hade varit kul om man kunde lite på företaget man köper tjänsten av :angry:
Enligt Posten beror det här på att andra fyller i fel kundnummer när de lämnar in sina paket/brev. Dåligt att skylla på sina kunder när man har ett värdelöst system för fakturering.

Det jag ville ha sagt var egentligen bara – kontrollera era fakturor!
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017