Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vem byter ofta IT-Prylar?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-26, 04:59 #1
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Hej, här finns nog de jag söker.

Ni som ofta köper ny teknik för att snabbt bli sugen på något nytt.

Jag vill vara den andre köparen.
Finns det någon som har en bra skärm TFT 21" (möjligtvis 20") med widescreen och pivot. Max 8ms, men helst 6 eller lägre och med bra ljus/kontrast samt alla ingångar. "USB-hubb" vore ej fel. Vet att det är dumt med högtalare på...

Jag är dock väldigt rädd för att köpa en TFT pga att man måste acceptera ett visst antal pixelförluster. Är det många TFT som drabbas? Nästan alla, eller bara ett fåtal. Jag vill gärna tro att Samsung är bättre på detta, det tolkar jag utifrån deras "pixelförlust-policy".

Jag kommer använda skärmen i 5-6 år fram, byter inte mina prylar så ofta, så jag måste vara lite framåtkombatibel. Främst ska jag jobba med fotoredigering och leka med bildcollage, nr 2 är att se på film i bredbandsformat. Jag kan sitta i långa pass och snöa, kanske upp till 30 timmar... Nu ska man visst kunna jobba med foton i TFT och det ska bli bra. Vem vet, rätt var det är kanske man vill spela spel och då vill jag absolut inte ha några eftersläpningar eller annat jag kan irritera mig på.

Vad jag hittat bland nya som jag skulle kunna ha råd med är: SAMSUNG SYNKMASTER 215tw. http://www.samsung.com/se/products/monitor...=Specifications Designen är bra, ingen större ram runt skärmen. Bra Ergonomi och bra justeringsprogram för en oteknisk och denna skärm har fått mycket bra omdömen och kritik. Högtalarna kan man stå ut med... På Pixmania kan man få den för 5 750 SEK plus frakt. (Min skärm måste kosta under 6000 så man kan få dra av den första året utan avskrivningstid.) Helst skulle jag vilja ha SyncMaster 244T fast med Widescreen - vilket inte var där.

Två nackdelar finns dock, med Samsungen 215tw, vad jag kan se - om man ska tänka långsiktigt (även om jag inte spelar spel, annat än patiens ) Brightness 300 cd/m2 är väl lite i minsta laget, gränsen låg visst på 200... Så tycker jag Response Time 8 ms (GTG) (vad nu GTG betyder?) känns lite högt om jag tänker framtid... nu finns ju 2MS och snart kommer då nya standarder och nya rutiner...

Konstigt när jag ser på skärmar på 24” (I WISH) så ökar visst responstiden, några ligger på 16 MS.

Den ultimata skärmen vore 24” widescreen, 2-4 MS, Pivot
med tunna silverfärgade ramar, Brightness 600-700, Contrast Ratio på 1000:1 och med bra Viewing Angle (H/V) och med övriga värden i hög klass.
Nog finns det väl folk här som köper och byter jätteofta. Jag har annonserat på flera ställen men det verkar vara svårt att finna var teknokraterna säljer sin använda leksaker.

Har ni några tips på var jag ska söka? Detta gäller alla IT-varor. Jag vill köpa så många saker, men har inte så mycket pengar att satsa så jag kan och vill betala de dyra nupriserna, men nog borde väl goda andrahandsköpare och pionjärer kunna samarbeta. För det är väl inte så att Du sitter med en bra skärm men känner att den inte är bra nog, nu när det finns ÄNNU HÄFTIGARE? Snälla kontakta mig då. Jag vill givetvis ha originalkvittot (stulet intresserar mig inte) och att garantitid är kvar. Det gör den alldeles säkert då den brukar ligga på runt tre år…

Hör av Dig. Jag skulle vilja ha en skärm inom några dygn - är såååå sugen. Tänker på detta dag och natt.
Betalar kontant eller så kan jag erbjuda antikviteter och fina möbler i byte. KRAM.

OFF TOPIC/ OFF TOPIC (Som Ni märker är jag sjukt oteknisk)
Jo, så undrar jag lite med TV-tuner-hur funkar det ny med de framtida digitala sändningarna. Har man bara en TV-tuner så ska man kunna se på TV i datorn? (Eller ska man koppla ihop det med något mer, digitalboxar, antenner, paraboler? BOXER når tyvärr inte mitt hushåll på landsbygden pga radioskugga, så vi har parabol.) Jo just det 17singen, skärmen måste vara HD-ready också. GUD vad mycket att tänka på...

Nu har jag äääääääääntligen fått ASDL (min ort bland de sista i Sverige) på bara upp till 8MB visserligen - men vilken skillnad från modemet. Har väntat i över sju år. Finns det några bra filmkanaler eller TV-kanaler på nätet ni kan tipsa om.
DS
mistress är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017