Flitig postare
|
|
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
|
|
Flitig postare
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
|
Vad tycker ni är en rimlig ersättning för nertid för ert bredband och telefoni (privatabonnemang)? Jag har bredband och IP-telefoni från Bredbandsbolaget som varit nere under en hel veckas tid. (Anledningen är åsknedslag och grova problem med att få igång tjänsterna igen, men det är egentligen ointressant.) Vad tycker du är en rimlig ersättning? De erbjuder som standard ersättning bara för nertid, dvs i mitt fall betalar de tillbaka 25% av månadsbeloppen för de två tjänsterna.
Att bredbandet är nere en vecka kan jag väl klara av (tack vare jobbet och mobilen), men att telefonen inte går att använda (dvs ingen kan ringa till mig på min fasta telefon) tycker jag är otroligt kass, och det har skapat en del problem.
Ersättningar för sådan här nertid är naturligtvis förhandlingsbar. Vad hade du begärt att få för en veckas nertid, dvs 25% av en månad, på ditt privatabonnemang?
Opps, fel i titeln... fär=för
|