Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Seodesign

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-28, 23:46 #1
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2004
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar

Reg.datum: Mar 2004
Hej!
Några bekanta till mig har startat upp webbplatsen gatewaytolapland . com / se och anlitat seodesign. De har inte lyckats göra en 301-redirect från se till com utan siten ligger uppe på två separata sidor. Seodesign har dock slängt in en /map.htm på båda webbplatserna med lite länkar till undersidor som är klonade men annars inte används från någon meny, då andra identiska sidor används (andra filnamn). Avslutningsvis har de klämt in 4 länkar till egna sidor i denna map.htm..

Känns som ett stort skämt, någon som kan ge kommentarer på detta eller på Seodesign?

Själv är jag en amatör på SEO men detta är ju bara för pinsamt.. rätta mig gärna om jag har fel och detta är vägen att gå.

Edit:
För att förtydliga lite, samma innehåll finns numera på följande sidor tack vare deras map.htm samt utebliven redirect från se till com:'
www. gatewaytolapland.com/fjallen.html
www. gatewaytolapland.com/skidaakning_fjaellvandring_forsraenning.htm
www. gatewaytolapland.se/fjallen.html
www. gatewaytolapland.se/skidaakning_fjaellvandring_forsraenning.htm

Vad anser Google om den här typen av kloning / spegling av innehåll på olika ställen? Jag är som sagt amatör men det kan ju inte vara annat än dåligt..
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017